Poranny przegląd prasy.
Wszyscy rano przy rogaliku i kawusi jedziemy sobie po Interiach, WP i jakichś lokalnych internetowych gazetkach. ( Te lokalne zazwyczaj mają nam do zaoferowania informacje o awarii tramwaju, a w dniach szczytowania sondaż, że Bodnar wygra z Sutrykiem - to we Wrocku). Normalnie obrazek jak z amerykańskiego filmu, kiedy właściciel domku podnosi z trawnika gazetę rzuconą przez przedsiębiorczego ucznia amerykańskiej podstawówki, który w ten sposób zarabia na studia.
Ale są koszta tego czytania: amerykańska głowa rodziny płaci za gazetę, w której piszą o wyższości demokratów nad republikanami, a my dzisiaj płacimy oglądaniem reklam, które wszyscy mają w d...
I na taką reklamę się dziś natknąłem. Agresywne wejście "Temu" (każdy z Państwa widział, bo nie ma innej możliwości) na polski rynek zakupów internetowych zastąpiło skompromitowane Shopipi, albo Shoppeepee - pisownia do wyboru PT Czytelników. Ktoś z zarządu w jakimś Yangcy - Minh wyciągnął wnioski z porażki Shopeepee i znalazł właściwą nazwę na polski rynek - "czemu kupujesz? Temu". Zalew badziewia o nieznanym przeznaczeniu ( i kupowanym ) jest niewyobrażalny.
Przy okazji wyświetliły się powiązane oferty:
i
Dzisiaj Gospodarz pisał o ludziach zachowujących powagę. To trochę koreluje z ustawą https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/kodeks-karny-16798683/art-256. To pytanie do prawników będących na SN.
Gdzie są ci ludzie, którzy powinni trzymać łapę na takich ekscesach/popierdółkach/prowokacjach? Niedawno pisałem o popielniczkach z napisem "I love Poland".
tagi: zsrr
![]() |
atelin |
17 kwietnia 2024 10:17 |
Komentarze:
![]() |
tomasz-kurowski @atelin |
17 kwietnia 2024 13:04 |
Nie zachowam powagi i zażartuję, że w zasadzie ta notka wpisuje się idealnie w strategię Temu. Polegać ma ona na maksymalizacji przekierowań z serwisów i przeklejania przez użytkowników linków do Temu na różnych platformach społecznościowych, za co mają być odpowiednio pieniądze, punkty, czy inne bonusy. Te linki są tak długie, bo pełno w nich zmiennych (ns_placement=motoryzacja.interia.pl, ads_account=4142403964, etc.) mających identyfikować kto, gdzie i skąd w to kliknął, żeby odpowiednio rozdać nagrody. Oczywiście (na nieszczęście Interii, bo Atelin nic z tego nie ma) raczej nikt z Nawigatorów niczego z tych linków nie kupi. Taka strategia to niby nie nowość, ale ponoć Temu stosuje ją na wyjątkową skalę. Choć chyba ich mocne, chińskie plecy są w tym wszystkim ważniejsze.
Odnoszę wrażenie, że Polska była w ostatnich latach dość odporna na napierające z zagranicy platformy, bo wcześnie i sprawnie Polacy potworzyli własne. Ani eBay, ani Amazon nie podbiły z marszu rynku, jak niektórzy się spodziewali, bo istniało m.in. Allegro. Gigant Bezosa nie mógł też (jak udało się np. w UK) robić za innowatora wprowadzającego paczkomaty i zajmującego nimi wszystkie dobre lokalizacje, bo w Polsce paczkomaty stały już od lat.
![]() |
tomasz-kurowski @tomasz-kurowski 17 kwietnia 2024 13:04 |
17 kwietnia 2024 13:07 |
Jeszcze co do tych linków, to dobrze wiedzieć, że ten pełny zmiennych query string, to jest znak zapytania i wszystko po nim, spokojnie można wyciąć. O tak: https://www.temu.com/pl/vintage-god%C5%82o-odznaki-m%C5%82otek-sierp-zegarek-kieszonkowy-zegar-retro-g-601099513169832.html
![]() |
atelin @tomasz-kurowski 17 kwietnia 2024 13:04 |
17 kwietnia 2024 16:17 |
Mi nie chodzi o handel i wyższą matematykę analiz klikania, tylko o to, co się sprzedaje.
"...bo istniało m.in. Allegro." To też ciekawe, że logo Temu jest bardzo podobne do Allegro i Allegro nie protestuje.
![]() |
ArGut @tomasz-kurowski 17 kwietnia 2024 13:04 |
18 kwietnia 2024 10:51 |
Pod względem cyfryzacji globalni innowatorzy jakoś na nas nie działają. Paczkomaty, szybkie transfery pieniędzy czy nawet mobilny internet i banki internetowe mamy własne.
Jedyne czego nie mamy lokalnego to operacje finansowe i dostęp do gotówki a'la REVOLUT.